פיתוח עסקי – כיצד נפתח את העסק שלנו

Please wait...
ייעוץ
הצלחה או כישלון?
הלוואות לעסקים - לחצו על התמונה למידע נוסף

הלוואות לעסקים
הגדלת רווחי העסק

 

מהו פיתוח עסקי?

הנושא של פיתוח עסקי מוגדר בצורה ממוקדת ויש לו חשיבות רבה מאוד בתחום הניהולי. מדובר על ניסיון לנצל את משאביו של הארגון לטובת יצירה, או למטרה של איתור הזדמנויות עסקיות כדי שניתן יהיה ליהנות מיתרון יחסי בשוק. אין ספק שמדובר בנושא חשוב מאוד שיכול לעשות את ההבדל בין עסק או כל ארגון מסחרי אחר שמקרטעים אל מול עומס התחרות שבשוק הישראלי והעולמי, ובין ארגון שצעדים נכונים שלו הופכים אותו למצליח הרבה יותר מאשר מתחריו הרבים.

מי שמתעמק בנושא של פיתוח עסקי רואה כיצד נוצרת הסתכלות אסטרטגית על היעדים השונים של הארגון. כך גם מיושמת תכנית הפעולה הרלוונטית לכל ארגון על מנת לסייע בהגעה אל השלב העסקי הבא. כך, הן בעל עסק קטן שמעוניין להפוך לבינוני, והן בעל עסק בינוני שמעוניין להגדיל אותו בצורה משמעותית, הרי שבמסגרת איכותית של פיתוח עסקי קיימות פעולות בסיסיות שחשוב מאוד לבצע אותן כמו אפיון היעד לטווח ארוך, הגדרה של מנועי צמחיה אפשריים ועוד.

פיתוח עסקי

המטרות שיקדמו את העסק

הגדרת המטרות של כל עסק היא זו שתאפשר יצירת תהליך ממוקד שאותו יצטרך בעל העסק לנהל בצורה אפקטיבית. בפועל מדובר על כך שבכל תהליך של פיתוח עסקי יש לנסות לאתר לקוחות אסטרטגיים שברגע זה לא נמצאים במאגר הלקוחות של העסק, ויש ליצור גם שיתופי פעולה שיהוו מהלך אסטרטגי חשוב בדרך להגעה אל לקוחות סופיים באשר הם. פעולות אלה אל מול הלקוחות הפוטנציאליים של הארגון הם בעלי ערך רב ובלעדיהם קשה מאוד לפתח את העסק.

אם ניגע מעט לעומק בנושא של איתור מנועי צמיחה חדשים, נבין עד כמה נושא זה יכול ליצור שינוי חיובי בכל עסק. כך מצליחים בעלי עסקים לזהות אלה יכולות אינן מנוצלות בעסק, וכיצד עליהם להפוך אותן לכאלה שניתן ליהנות מהן. גם מיתוג מחדש ושירותי יחסי ציבור יכולים לתרום לפיתוח העסק ע"י העברת מסר של התחדשות אל קהל היעד, וגם ייעוץ ארגוני ברמה גבוהה שיותאם לכל עסק יוכל להביא ליצירת מערכת שנעה באחידות אל המטרה המשותפת.

הפעולות הנדרשות לפיתוח העסק בצורה מוכחת

יש לא מעט פעולות שיש לבצע במהלך של פיתוח עסקי אם רוצים באמת להגיע להצלחה רבה בכל ארגון. החל מניתוח המבנה הארגוני של עסק, דרך הבנת ההשפעה של הפיתוח על גורמים שונים בארגון, ועד לזיהוי מתחרים, יש לבצע פעולות מגוונות כדי שהשינוי המיוחל אכן יורגש. כך, לא רק שיוצגו תכניות תיאורטיות המדברות על נתונים עסקיים שונים ועל סטטיסטיקות או מהלכים בסיסיים שאינם מספיקים כדי ליצור שינוי חיובי.

תהליך יעיל של פיתוח עסקי יהיה גם כזה שניתן יהיה לבדוק אותו בכל נקודת זמן. ברגע שקובעים את היעדים הרלוונטיים של הארגון, וברגע שרוצים לדעת היכן נמצא העסק לאחר פרק זמן מסוים, ניתן יהיה לבדוק את מספר הלקוחות החדשים שרכשו מהעסק, את התהודה שיצר שינוי המותג או את ה'פידבק' לאסטרטגיה שיווקית מסוימת שננקטה. אין ספק שכך אפשר לא רק להבין את התרומה של תהליך הפיתוח אלא גם לתקן תוך כדי תנועה ע"י יצירת התאמות אישיות.