אימון עסקי – על התהליך ושלביו

Please wait...
ייעוץ
הצלחה או כישלון?
הלוואות לעסקים - לחצו על התמונה למידע נוסף

הלוואות לעסקים
הגדלת רווחי העסק

 

הבנת הצרכים של כל מתאמן

על חשיבותו של האימון העסקי אפשר לספר רבות. יפה לראות כיצד לא מעט ישראלים בעלי עסקים או מנהלים בדרגים שונים כבר נהנו משירותיו של מאמן עסקי והבינו כיצד לנהל טוב יותר את הזמן שלהם, את העובדים שלהם, את המלאי בארגון ואת ענייני הכספים. לכן חשוב מאוד לעשות הצצה לתהליך האימון העסקי על מנת לראות כיצד יכול מאמן איכותי לתרום בצורה ברורה ועניינית להתנהלותו של בעל עסק או מנהל בדרך לשינוי חיובי ולהשגת מטרות רלוונטיות רבות.

הצצה לתהליך כזה תתחיל מכך שנתייחס לזיהוי הפרופיל שמבצע המאמן העסקי. דבר זה בא לידי ביטוי בניסיון המעמיק של המאמן לברר את צרכיו של המתאמן, לעמוד על דפוסי ההתנהגות שלו, לזהות את עקרון פעולותיו ואת אמונותיו האישיות. כך ניתן להבין מה מעכב אדם מסוים ומה יכול ליצור שינוי שידגיש את הסיכוי להצלחה. החל מאמונה עצמית, דרך רכישת מיומנויות רלוונטיות ופיתוחן, וכלה בליווי אישי גם בדקויות אחרות הקשורות לארגן, אימון עסקי הוא תהליך אפקטיבי ביותר.

אימון עסקיהגדרת יעדים מדויקת כמה שיותר

לאחר הזיהוי היסודי של נתוניו של המתאמן, יכול מאמן מקצועי לבנות תכנית פעולה שתקדם בצורה ניכרת כל מטרה. הצצה לתהליך האימון עסקי מראה כיצד מאמן בעל ניסיון רב הוא זה שיכול לשבת עם בעל עסק או עם מנהל ולהגדיר במדויק את החזון של כל אחד מהם. כך, יחד עם תיאום ציפיות רציני אפשר לגבש לא רק מטרות ממוקדות ואפשריות, אלא גם להבין במדויק אלו מהלכים שתואמים לאופיו וליכולותיו של המתאמן, יביאו לשינוי המיוחל בדרך להצלחה.

בכל הקשור להגדרה של חזון יש לשים לב לכך שעל המתאמן לציין יעד שיהיה מבחינתו השיא של ההצלחה. מאחר וכל אחד מאתנו הוא אדם שונה, ומאחר וכל אחד מנהל עסק שונה, הרי שנבין מיד עד כמה על המאמן העסקי להיות ערני לתגובות של המתאמנים שלו בכל הקשור להגדרת החזון. ערנות זו תמנע התפזרות מיותרת של המתאמנים והיא גם תביא לכך שלאורך כל התהליך ניתן יהיה לבדוק בצורה מדויקת את קצב ההתקדמות אל המטרה שצוינה.

בנייה של תכנית עבודה מעשית

המעבר ממחשבה על דרך פעולה מסוימת לגבי המתאמן אל תכנית עבודה מעשית, הוא בעל חשיבות רבה. זאת מאחר ועל כל תכנית להיות מפורטת ברמה כזו שכל בעל עסק או מנהל יידעו לקראת מה בדיוק הם הולכים וכיצד עליהם להתנהל בכל רגע ורגע. בכל הצצה לתהליך האימון העסקי ניתן לראות כיצד אם מדובר על תהליך מקצועי של מאמן בעל ניסיון, המתאמנים זוכים למיקוד רב ולכך שניתן לעקוב אחרי ביצועיהם ולהציע להם אפשרויות תיקון כדי לכוונם ביעילות אל השגת המטרה.

ברגע שמדברים על הגשמת מטרות ועל יצירת תכנית עבודה, הרי שמדובר על כך שאל היעדים המוגדרים עושה המתאמן את צעדיו בקצב שנקבע ותוך הבנת היתרונות והחסרונות של כל צורה שבה הוא מתנהל. מהקמת עסק ועד ניהולו בדרגות שונות, חשוב להבין עד כמה יכול כל מתאמן להימנע מטעויות בנושאי כספים, כוח אדם, שיווק, לוגיסטיקה, מלאי וכל דבר אחר הקשור לעסק ומהווה אתגר בכל רגע של התפעול שלו.

דילוג לתוכן