תוכנה לניהול פיננסי

Please wait...
ייעוץ
הצלחה או כישלון?
הלוואות לעסקים - לחצו על התמונה למידע נוסף

הלוואות לעסקים
הגדלת רווחי העסק

תוכנה לניהול פיננסי – ניהול הכספים בנוחות וביעילות

ניהול עסק הוא פרויקט מורכב, וייתכן שהמילה "מורכב" אפילו לא מתארת את האתגרים שעומדים בפני מנהל העסק. ככל שהעסק קטן יותר, כך מנהל העסק עובד קשה יותר, שהרי הוא צריך לעסוק גם בשיווק ובמכירות, גם בפן המקצועי וגם בניהול הכספים.

נכון, מרבית העסקים שוכרים שירותיו של רואה חשבון שמסייע בחישובי המע"מ ובהגשת הדוחות השנתיים, אבל הניהול הפיננסי השוטף הוא באחריות מנהל העסק בלבד. הוא זה שצריך להפיק חשבוניות וקבלות, לשלם לספקים, לאסוף את נתוני ההוצאות שלו ולהישאר עם היד הדופק בכל הקשור לתזרים המזומנים. היעדר ידע בתחום הכספים הוא בהחלט עקב אכילס לכל בעל עסק, קטן, בינוני או גדול, אבל יש אמצעי שיכול לסייע ולפשט את העיסוק בתחום הזה – פיתוח תוכנה.
 
פיתוח תוכנה בהתאמה אישית, המבוססת על מסדי נתונים של העסק יכולה לייעל בעשרות ואף מאות אחוזים את תפוקת העובדים והפרודוקטיביות בנושאים הקשורים למעקב אחר לידים, לקוחות (CRM), תשלומים ועניינים פיננסיים אחרים. קיראו עוד על דגשים לניהול עסק עצמאי.

 

תוכנה לוקאלית או מבוססת ענן?

כיום, הטרנד הוא יותר לכיוון מחשוב ענק (Cloud Computing). בעוד שיש לכך הרבה יתרונות, יש גם לא מעט חסרונות:
 
• תלות מוחטלת בנותן השירות – ספק אשר לא דואג לגיבויים ואחסון בשרתים מספיק יציבים וחזקים, הוא ספק לא שניתן לסמוך עליו ברגע האמת. לא הייתם רוצים להפקיר את כל הנתונים החשובים על הארגון שלכם בידי מישהו כזה.
• פשיטת רגל – חסרון נוסף של אחסון נתונים אצל גורם צד ג', היא הסיכון שיום אחד יפשוט רגל (לצערנו זה לא תרחיש נדיר) ואז כל הנתונים ילכו לאיבוד.
• אבטחת מידע ופרטיות – עניין חשוב לא פחות, הוא סודיות המידע אשר נשמע אצל נותן השירות. חלק מהנתונים רגישים במיוחד (למשל כרטיסי אשראי וחשבונות בנקים) ובמידה ויש סיכון, אפילו מזערי, שיום אחד המידע הזה יגיע לידיים הלא נכונות – כדאי לשקול בשנית את כדאיות הנושא.
 
אם כך, למרות הנטכנולוגיה המבורכת, עדיין עסקים רבים מעדיפים לאחסן ולשמור את הנתונים בצורה מקומית ולהתנהל עם תוכנות לניהול פיננסי המבוססות על אקסס – מהכלים המובילים בעולם לניהול בסיסי נתונים.

 

יתרונות בולטים של תוכנה לניהול פיננסי

תוכנת עזר לניהול פיננסי
תוכנה לניהול פיננסי היא דרך נוחה ויעילה להיות בשליטה מוחלטת על התנהלות הכלכלית של העסק שלכם. באמצעות התוכנה תוכלו לנהל את תזרים המזומנים שלכם ולקבל צפי ביחס לחריגות אפשריות בחשבון הבנק, לנתח את הדוחות הכספיים שיציגו רווחים או משאבים שאינם מנוצלים, בניית תקציב חודשי או שנתי לחלוקת ההוצאות בין צרכי השיווק לבין צרכי שכר או רכישת מלאים, לנהל את המלאי באופן שוטף ואף להתנהל מול הבנקים. במידה ואתם מרגישים שאתם צריכים ייעוץ עסקי לשיפור ההתנהלות הפיננסית בעסק שלכם – בקרו בדף הזה.

תוכנות לניהול פיננסי מתאימות גם לצרכים אישיים – ניהול משק בית וענייני משפחה. אם למשל, חתמתם עם בן או בת הזוג על הסכם ממון, ואתם רוצים לבצע מעקב מסודר אחר הנכסים שבבעלות כל אחד – תוכנה כזו יכולה מאד לעזור לכם. אומרים ש"מרבה נכסים, מרבה דאגות" – אז לפחות סדר ושליטה בדברים תעזור לכם בדאגה אחת פחות…
 
הכלים החיוניים האלה יעזרו לכם לשלוט בכל מה שקורה בעסק שלכם ולעקוב אחר ההכנסות וההוצאות שלכם בצורה פשוטה ונוחה מאוד. מאחר ואתם מעוניינים לראות את העסק שלכם מצליח, אתם צריכים להישאר תמיד עם עיניים פקוחות ויד על הדופק, מה שיאפשר לכם להיערך מראש לכל "הפתעה" שעשויה לנחות בפתח משרדכם.

 

בלי תואר בכלכלה

כאמור, לרוב העסקים בישראל יש כיום רואה חשבון המלווה את העסק בהיקף כזה או אחר, בהתאם ליכולת ההשקעה של בעל העסק, כמובן. אלא שבעסקים קטנים אין מחלקת כספים מוגדרת, ומנכ"ל החברה הוא גם העובד הזוטר, המזכירה וסמנכ"ל הכספים. זוהי הנקודה שבה עולה הצורך במערכת ידידותית שפורשת את כל המידע הקריטי הקשור בניהולו ובתפעולו של העסק, כך שתמיד תדעו מה מצבכם ולמה להיערך.

אם צפויה חריגה בחשבון הבנק, כדאי להיערך לכך מראש כדי להימנע ממצבים לא נעימים ולהצטייד במסגרת אשראי אם צריך. הפתעות יכולות להיות שליליות עבור העסק שלכם, ולכן חשוב ביותר להשתמש בתוכנה לניהול פיננסי שתשקף לכם תמיד את המצב כפי שהוא באמת, ועם הנתונים הללו תוכלו לגשת לרואה החשבון שלכם אחת לרבעון, כדי לנתח את הנתונים ולתכנן קדימה בחוכמה.

מעוניינים לשמוע עוד על שירותינו השונים? השאירו פרטיכם וניצור עמכם קשר בהקדם

השם שלך:

טלפון:

יישוב מגורים:

שם החברה:

משהו נוסף לומר לנו:

דילוג לתוכן