7 דרכים לפרסם את העסק שלך באינטרנט מבלי להוציא שקל

Please wait...
ייעוץ
הצלחה או כישלון?
הלוואות לעסקים - לחצו על התמונה למידע נוסף

הלוואות לעסקים
הגדלת רווחי העסק

7 דרכים לפרסם את העסק שלך באינטרנט מבלי להוציא שקל

שיווק ופרסום של עסק הוא דבר הכרחי, לכל מי שרוצה שהעסק שלו ימשיך להתקיים וכמובן לגדול ולצמוח. פעילות זו חשובה לטובת שימור לקוחות קיימים, הגדלת נפח הפעילות מול לקוחות אלו וגיוס לקוחות חדשים.

מרבית אפיקי השיווק והפרסום כיום כרוכים בהוצאה כספית. כל עסק צריך לבחור את אפיקי השיווק שיהיו אפקטיביים ביותר עבורו, בהתאם לתקציב שהוא בוחר להשקיע בנושא. יחד עם זאת, יש לא מעט דרכים בהם יכול כל עסק להגדיל את החשיפה אליו, לפרסם ולשווק את עצמו, מבלי שהדבר ידרוש ממנו לשלם על כך. במאמר זה נרחיב על  7 דרכים בהם ניתן לעשות זאת.

 

1. מצב עצמך כאוטוריטה בתחומך

אם בעלי העניין בתחום שלך, במוצרים או בשירותים שאתה מציע, יתפסו אותך כבעל מקצוע אמין, מנוסה, שניתן לסמוך עליו ועל המידע שהוא מספק, הדבר יגדיל את האמינות שלך. ניהול וכתיבה של בלוג מקצועי, אשר בו תעניק לקוראיך אינפורמציה מקצועית מעניינת, מעודכנת ורלוונטית, תיצור אצלם את התחושה שיש על מי לסמוך. בכל הנוגע לכתיבת בלוג מקצועי יש כמה אלמנטים שחשוב לשים עליהם דגש: איכות, תדירות והנעה לפעולה.

שיווק לעסקים

 

  • בפרמטר האיכות, חשוב להקפיד ולייצר תוכן בעל ערך משמעותי. תוכן שהקוראים יוכלו ללמוד ממנו. אל תפחד להעניק מהידע שלך לקוראים. ככול שתשתף יותר בידע שלך, כך אנשים רבים יתפסו אותך כמקצוען בתחומך, וירצו להתקשר עמך עסקית.
  • תדירות פרסום הפוסטים בבלוג. מומלץ להחליט מראש על תדירות פרסום קבועה, כזו שתוכל להתמיד בה לאורך זמן. הדבר יצור הרגל בקרב קוראי הבלוג, ולאורך זמן אף יצור אצלם את הציפיה לקריאת התוכן הבא שתפרסם.
  • הנעה לפעולה. זכור כי מטרת פרסום הבלוג היא לגרום לקוראיו לייצר איתך אינטראקציה עסקית. דאג לשלב בתוך הטקסטים משפטי הנעה לפעולה, אשר יובילו את הקוראים לביצוע הפעולה הרצויה – השארת פרטים, רכישת מוצר, הורדת חוברת הדרכה וכדומה.

 

2. הגדל חשיפה באמצעות דף פייסבוק עסקי

פלטפורמה שיווקית המוצעת ללא תשלום לבעלי עסקים עבור קידום העסק שלהם היא הרשת החברתית פייסבוק. עבור בעלי עסקים מתאפשר הקמת דף עסקי, ממותג, אשר באמצעותו ניתן לייצר קשר עם גולשים רלוונטיים, המהווים את קהל היעד של העסק.

חשוב להשתמש באפיק זה בצורה מקצועית ומושכלת. לייצר פוסטים מעניינים, מלווים בתמונות וסרטונים, שיצרו עניין אצל הגולשים. חשוב להימנע מהצפת אינפורמציה במקומות לא רלוונטיים (spam), על מנת לא להמאיס וליצור אנטגוניזם לעסק.

על מנת לעשות זאת בצורה אפקטיבית, ניתן "לרגל" קצת אחרי מתחרים ו/או קולגות שלכם, בעיקר כאלו שמנהלים דפים עסקיים פופולאריים יחסית בפייסבוק, לראות מה הם עושים, מה עובד להם – ולקבל השראה (לא להעתיק!).
 

3. בצע רישום לאינדקסים בתחום העיסוק שלך

דרך נוספת להגדלת חשיפה באינטרנט היא באמצעות רישום של העסק באינדקסים. קיימים אינדקסים איכותיים יותר ואיכותיים פחות, וחשוב להקפיד ולברור מבינם את הטובים והרלוונטיים בלבד. יש אינדקסים אשר הרישום אליהם כרוך בתשלום, אך לא מעט מהם מאפשרים רישום חינם. חשוב למלא באופן איכותי את פרטי העסק בשדות הרלוונטיים, ולא לשכוח לציין את כל הדרכים ליצירת קשר עמך: שם, טלפון, אתר אינטרנט, עמוד פייסבוק, ערוץ YouTube וכדומה. רישום באינדקסים עם פרטי העסק עוזרים גם בהיבט של קידום אתרים לוקאלי.

 

4. שתף מהידע שלך באתרי תוכן בתחומים משיקים ואף באתרי קולגות ומתחרים

בעולם המכירות ידוע כי אנשים אשר צורכים מוצר או שירות מסוים לרוב יתעניינו גם במוצרים ושירותים משלימים נוספים. הדבר נכון גם כאשר מדובר על תכנים טקסטואליים. נסה למצוא אתרים מובילים בתחומים המשיקים לתחום העיסוק שלך, והצע להם שיתוף פעולה.

פרסום תוכן איכותי הנוגע בתחום אותו אתה מספק (אינפורמטיבי ולא שיווקי), יגרום לגולשי האתר שלהם להתעניין גם בך. הדבר נכון גם עבור פרסום תוכן באתרי קולגות מתחומך. לא כל מי שעוסק באותו עולם תוכן מספק בדיוק את אותו מוצר או שירות, ולכן הדבר יכול להביא תועלת לשני הצדדים.

 

5. הצע עצמך ככותב מומחה באתרי חדשות ופורטלים רלוונטיים

כמעט בכל תחום קיימים אתרי תוכן מובילים, פורטלים עתירי ידע המספקים מידע ותוכן בנושא מסוים לגולשים. פורטלים אלו זוכים לתנועת גולשים רבה, ופרסום תוכן איכותי בהם יכול להביא לך לחשיפה משמעותית. אתרים רבים נכונים לפרסם תוכן רלוונטי ואיכותי מבעלי מומחיות בתחום, ומוכנים לספק בתמורה לתוכן קישור מהתוכן לאתר שלך.

 

6. דאג להיות נוכח בצורה פעילה בפורומים וקבוצות דיון

פורומים וקבוצות דיון בפלטפורמות השונות משמות בעלי עניין בתחום מסוים להתייעץ, ללמוד מידע חדש ולספק מהידע שלהם לאחרים. נוכחות בזירות אלו תתרום למיצוב שלך כבעל ידע מקצועי ורלוונטי בתחום. הקפד לספק מידע ענייני ורלוונטי לפי הצורך שעולה בדיון, והימנע מפרסום מסרים שיווקיים ופרסומיים. הפיתוח אמנם לנצל זירה זו לפרסם את עצמך גדול, אך מהר מאוד התנהגות זאת תגרום לאנשים להתרחק ואף להתעלם ממך. השאר מקצועי והגולשים כבר ישכילו להבין לבד שכדאי להם לפנות אליך.

 

7. רכוש ידע בסיסי בקידום אתרים אורגני (SEO)

על מנת שתוכל להפיק תועלת מקסימאלית מכל תוכן שתכתוב לטובת שיווק והרחבת התפוצה לעסק שלך, מומלץ לעשות זאת תוך שימוש בעקרונות הכתיבה הרצויים עבור מנוע החיפוש גוגל. תחום זה, הקרוי קידום אתרים אורגני, כולל לא מעט פרמטרים, המשפיעים על יכולת התוכן שלך "לצוף" בתוצאות החיפוש.

אין הכוונה להתחיל עכשיו להיות מומחה לקידום אתרים, אלא ללמוד כמה כללים בסיסיים שיעזרו לך לכתוב באופן נכון יותר, הן עבור גוגל והן עבור הגולשים. עשה שימוש בכותרת מושכת, חלק את התוכן לפסקאות הכוללות כותרות משנה, וכמובן הוסף מוטיבים שונים של הנעה לפעולה.

ואם כל הדברים הנ"ל נראים לך כמו יותר מדי התעסקות, תמיד אפשר להיעזר בייעוץ עסקי מקצועי לעסק שלך!

רוצים לשמוע עוד על שירותי קידום האתרים האורגני שלנו? השאירו פרטיכם וניצור עמכם קשר בהקדם

השם שלך:

טלפון:

יישוב מגורים:

שם החברה:

משהו נוסף לומר לנו:

דילוג לתוכן