ניהול (וניקוי) מוניטין ברשת האינטרנט לעסקים ולבעלי עסקים

Please wait...
ייעוץ
הצלחה או כישלון?
הלוואות לעסקים - לחצו על התמונה למידע נוסף

הלוואות לעסקים
הגדלת רווחי העסק


ניהול וניקוי מוניטין ברשת האינטרנט – על מה מדובר, למי מיועד השירות, איך מתבצע והאם אתם זקוקים לזה?

מהו ניהול מוניטין ברשת ומה ההבדל בינו לבין ניקוי מוניטין?

זה לא סוד שרובנו משתמשים במנוע של גוגל לחיפוש מידע מסוגים שונים: ביקורת על מוצר או שירות, חיפוש פרטים על אנשים ספציפיים, למידה ועוד. גוגל הפך בשנים האחרונות לכמעט מונופול בכל מה שקשור לחיפוש מידע ברשת, ולכן לא קשה להבין מדוע תחום ניהול וניקוי המוניטין באינטרנט רק הולך ותופס תאוצה.
מי מאיתנו לא ניסה לפחות פעם אחת במהלך חייו לחפש את שמו בגוגל ולראות מהן התוצאות שעולות בעמוד הראשון של מנוע החיפוש המוביל בעולם. כנראה שכולנו עשינו זאת, בין אם מתוך סקרנות גרידא ובין אם כתוצאה מפחד אמיתי שפורסם עלינו מידע כלשהו ברחבי רשת האינטרנט, אשר עלול לפגוע במוניטין שלנו גם מחוץ לעולם הוירטואלי, בעולם האמיתי. ניהול מוניטין ברשת האינטרנט, או בקיצור ORM (Online Reputation Management), היא ביצוע סדרת פעולות מיתוג (בדרך כלל מתמשכות) שמטרתן להציג את הפרופיל האינטרנטי של אדם פרטי, חברה או עסק בצורה מרשימה ככל האפשר וללא דופי בפלטפורמות מקוונות שונות כמו מנועי החיפוש (ובראשם גוגל), וברשתות החברתיות. איך עושים זאת? נסביר בהמשך.
ניקוי מוניטין שלילי ברשת
בניגוד לניהול מוניטין ברשת שמטרתו במקרים רבים היא הגדלת החשיפה האינטרנטית של אדם פרטי (בעל עסק למשל), חברה, עסק או מותג כלשהו ולעיתים מתבצע כפעולת מנע וכמעין הקדמת תרופה למכה שעלולה לבוא בעתיד, ניקוי מוניטין שלילי ברשת הוא עניין רגיש הרבה יותר. כשמדברים על ניקוי מוניטין הכוונה היא בדרך כלל להסרת (או יותר נכון לדחיקת) תוצאות שליליות ואזכורים שליליים שפורסמו עלינו במקומות שונים ברשת מהדף הראשון בגוגל לדפים האחוריים יותר (עמוד 2 ואילך), אליהם רק אחוז נמוך מאד מהגולשים ברשת מגיע ושם הרוב המוחלט של המחפשים באינטרנט לא יימצא את התוצאה או התוצאות שפוגעת בשמנו הטוב ומלכלכות אותו.

שירותי ניהול וניקוי המוניטין שלנו – למי מיועדים והאם אתם זקוקים להם?

אם הפרופיל שלכם כאנשים פרטיים, בעלי עסקים או בעלי חברות עונה לאחד או יותר מ-4 הסעיפים הרשומים מטה, אנו מזמינים אתכם ליצור איתנו קשר ולשמוע עוד על השירותים שיש לנו להציע לכם בתחום ניקוי וניהול מוניטין ברשת.
• פורסמה עליכם כתבה שלילית ומכפישה באתר כלשהו ברשת (חדשותי, משפטי וכדומה), אשר מופיעה בעמוד הראשון בגוגל כאשר מחפשים את שמכם ואתם מעוניינים "להעלים אותה" מתוצאות החיפוש (לדחוק אותה לעמודים האחוריים, או במקרים אחרים לגרום למחיקתה מהאתר / מהאתרים בו פורסמה).
• כאשר מחפשים את שם העסק או החברה שלכם בגוגל עולות תוצאות שליליות ולא מחמיאות בלשון המעטה, אשר פוגעות בביצועי העסק ואתם מעוניינים להחליף אותן בתוצאות חיוביות שיציגו את העסק שלכם באופן הראוי לו.
• אתם מעוניינים בחיזוק שם המותג / העסק שלכם ברשת האינטרנט, שיפור והגדלת החשיפה האינטרנטית שלו והשגת לקוחות חדשים כתוצאה מכך.
• קיבלתם מידע לפיו עומדת להתפרסם עליכם כתבה שלילית באתר כלשהו באינטרנט ואתם מעוניינים להקדים תרופה למכה.

איך מתבצע תהליך ניהול או ניקוי מוניטין ברשת

ניהול מוניטין באינטרנט
כאן אנחנו כבר ממש נכנסים לעובי הקורה. ננסה להסביר כיצד מתבצעים בפועל ניהול וניקוי מוניטין, כאשר כפי שכבר הזכרנו, ההבדל העיקרי בין שניהם הוא הזמן בו מתבצעות הפעולות. ניהול מוניטין הוא דבר שגרתי שעוסק יותר בחיזוק שם האיש או המותג, ואילו ניקוי מוניטין שלילי הוא תהליך שמתבצע במטרה ברורה לנקות את שמו של אדם, חברה או גוף שהתוצאות שמופיעות בעמוד הראשון בגוגל כשמחפשים אותם אינן מחמיאות או אפילו פוגעניות.
לענייננו, הרעיון הכללי מאחורי התהליך הוא יצירת כמה שיותר "נכסים" חזקים וסמכותיים ברחבי הרשת (קרי: עמודים ופרופילים עם השם הרלוונטי בבלוגים ובאתרים מובילים ברשת), כאשר התכנים בהם נמצאים בשליטתנו ונבנים על השם של האדם או החברה להם אנחנו מספקים את השירות. חלק מנכסים אלו מוקמים על ידי אנשי השיווק שלנו, וחלק מהם כבר נמצאים בידיכם ופשוט זקוקים לדחיפה קדימה (חשבונות ברשתות החברתיות כמו פייסבוק וטוויטר למשל).

משך התהליך וכמות העבודה שתתבצע במסגרתו תלויה ב-3 פרמטרים עיקריים:

חוזק וסמכות האתר / האתרים בו פורסם האזכור השלילי עלינו – ככל שהאתר חזק וסמכותי יותר יידרש יותר זמן על מנת לדחוק את האזכור לעמוד השני בגוגל. במקרים מאד מסויימים קיימת אפשרות להסיר את האזכור השלילי מהאתר עצמו מה שגורם לו להיעלם מגוגל לחלוטין כעבור זמן קצר, אך ברוב המקרים הדבר אינו אפשרי, שכן בעלי האתר מסרבים להסיר את העמוד הרלוונטי.
מספר האזכורים הבעייתיים / התוצאות השליליות – ככל שיש יותר אזכורים שליליים שמופיעים בעמוד הראשון בגוגל כך ייארך התהליך זמן רב יותר ותידרש השקעה גדולה יותר.
ספציפיות – או במילים אחרות, האם ביטוי החיפוש אותו אנחנו מעוניינים לנקות מופיע בכותרת (Title) ובתיאור (Description) של העמוד בו מופיע האזכור. במידה וכן – הדבר הופך את המשימה לקצת יותר קשה, אך עדיין אפשרית לגמרי.

לסיכום, הדומיננטיות של גוגל גרמה לנוכחות האינטרנטית שלנו לקבל חשיבות גדולה הרבה יותר בשנים האחרונות ונדמה שהמגמה רק תמשיך ותתחזק. בין אם אתם אנשים פרטיים שהמוניטין שלהם ברשת חשוב להם, ובין אם אתם בעלי עסק או חברה ורוצים לשפר את הניראות והאופן בו הם מוצגים באינטרנט, אין ספק שניהול מוניטין דיגטלי הוא לא משהו שניתן להתעלם ממנו. לתחום זה נדרשת בדרך כלל מומחיות של אנשי מקצוע בעלי ניסיון שביצעו זאת בעבר ויוכלו לספק לכם את התוצאות הטובות ביותר.

רוצים לשמוע עוד על שירותי ניהול וניקוי המוניטין שלנו ברשת האינטרנט? השאירו פרטיכם וניצור עמכם קשר בהקדם

השם שלך:

טלפון:

יישוב מגורים:

שם החברה:

משהו נוסף לומר לנו:

דילוג לתוכן