צעדים ראשונים לקידום אתר של עסק חדש

Please wait...
ייעוץ
הצלחה או כישלון?
הלוואות לעסקים - לחצו על התמונה למידע נוסף

הלוואות לעסקים
הגדלת רווחי העסק

מזל טוב! פתחת את העסק הראשון שלך, אחרי כל הברכות והאיחולים הגיע הרגע בו צריך להתחיל לפרסם את העסק. בעולם של היום הדרך הכי אפקטיבית לפרסם עסק ולהכניס לקוחות חדשים היא דרך האינטרנט. היום אנחנו נדבר על הצעדים הראשונים שעל בעל עסק לעשות כאשר הוא פותח אתר חדש על מנת לפרסם את העסק שלו באינטרנט.

 

לקנות שם דומיין:

הדבר הראשון שאתה צריך לעשות כאשר אתה פותח אתר אינטרנט זה לקנות את השם של האתר(הגיוני לא?) בכתבה בכל צעד נסביר גם מה ההשפעות של הצעד הנוכחי על הדירוג בגוגל, כשאתה מתלבט איזה שם דומיין אתה צריך להבין שגוגל מתגמל שמות דומיינים שנמצא בהם המילה אשר אתה מנסה להמצא בה, למשל: אם לאתר שלך קוראים banana.com ולאתר המתחרה מולך קוראים fruits.com לך יש סיכוי הרבה יותר טוב להיות מדורג גבוה יותר עבור המילה בננות ובכך….למכור יותר בננות.

קח בחשבון שזה לא הפרמטר היחידי שגוגל מסתכל עליו, לכן רוב הפעמים עדיף פשוט לבחור שם אתר עם שם העסק, מה שכן עוזר זה אם בשם העסק נמצאת המילה לקידום.

 

אחסון לאתר:

כאשר אתם מקימים אתר חשוב לדעת מה זה ואיך עובד אחסון כי זה יכול להיות מבלבל לבן אדם שלא התעסק עם הקמת אתר לפני כן, כל אתר באינטרנט נמצא על אחסון מסוים, ואחסון זה בסך הכל שרת שמחזיק את כל המידע של אתר מסוים ומחזיק את האתר באוויר, בלי אחסון אי אפשר להקים אתר, מבחינת הקידום בגוגל עדיף שהשרת שאתה מאחסן את הדומיין שלך עליו יהיה באזור בו אתה מנסה לקדם את האתר שלך, למשל עדיף שאם אתה מנסה להגיע למקום ראשון בביטוי רופא שיניים בשוודיה שהאחסון שלך לא יהיה בנורבגיה, למרות שאפשר בגוגל סרץ' קונסול (כלי שנדבר עליו בהמשך הכתבה) לשנות את המיקום הגאוגרפי בו יימצא האתר כאשר יחפשו אותו בגוגל.

 

עיצוב האתר:

אחד הדברים שלא מסתכלים עליהם מספיק זה עיצוב האתר, רוב האנשים מנסים להתרכז בקידום האתר בגוגל בלבד ולהכניס כמה שיותר מבקרים לאתר, אך עיצוב האתר צריך להחשב בעיני בעל האתר כעל אחד הכלים החשובים להמיר מבקרים ללקוחות, עיצוב אתר טוב מזמין את המבקר באתר שלך להשאר ולקרוא עוד תוכן ואולי ליצור קשר, תחשוב על האתר שלך כעל בית אינטרנטי, אם הבית שלך מלוכלך אף אחד לא ירצה להכנס וברגע שהם יכנסו הם רק ירצו לצאת,  תוכל לעצב את האתר שלך בקלות בעזרת וורדפרס(שזה ממשק עריכת תוכן שממנו אפשר לנהל את האתר) בקלות ואם תרצה תוכל אפילו לקנות ערכת נושא( בוורדפרס חייבת להיות מותקנת ערכת נושא שהיא הבסיס לאתר ) פרימיום ולעצב בעצמך בקלות את האתר.

 

להתחיל להכניס תוכן רלוונטי:

אחרי שהקמת את האתר הגיע הזמן למלא אותו, גם מבחינת קידום האתר בגוגל וגם מבחינת המבקרים של האתר, ככל שהתוכן שלך יותר רלוונטי לעסק שלך ומעניין לקוראים שלך יש לו יותר סיכוי להראות ולהחשף, במיוחד אם זה בעיה שהרבה אנשים לא מוצאים לה פתרון. גם ככל שהתוכן שלך יותר רלוונטי כך לגוגל יש אינטרס שאתה תהיה בתוצאות הראשונות של החיפוש מכיוון שהאתר שלך מספק את התוכן שאנשים רוצים לדעת. וכשאתה במקומות הראשונים בגוגל זה אומר עוד מבקרים לאתר וזה אומר עוד לקוחות לעסק שלך.

 

לחבר את האתר לגוגל אנליטיקס וגוגל סרץ' קונסול:

אחד היתרונות בשיווק של העסק שלך ברשת בניגוד לשיווק מסורתי למשל ברדיו או בשלטי חוצות זה שאין לשלטי חוצות אפליקציה שתגיד לך בדיוק כמה אנשים ראו את השלט וכמה הפכו ללקוחות, באינטרנט כל זה אפשרי! בעזרת גוגל אנליטיקס וגוגל סרץ' קונסול ששניהן אפליקציות למעקב ולניהול האתר תוכלו לראות נתונים חשובים על האתר שלכם ואף לתקן בעיות חשובות, בין היתר תוכלו לראות נתונים כמו כמה אנשים נכנסו לאתר ביום מסוים, כמה אנשים הסתכלו על דף מסוים באתר, מה אחוז האנשים שנוטשים את האתר מאותו עמוד בו נחתו. בעזרת הנתונים האלו תוכלו גם לראות בעיות באתר אשר גורמות למבקרים לצאת לפני שהספיקו ליצור איתך קשר ובכך גורמות לך להפסיד לקוחות.

 

צור לעסק שלך עמודים בכל הערוצים החברתיים:

כיום כל עסק שמכבד את עצמו חייב שיהיה לו עמוד לפחות ברשת חברתית אחת, והעדיפות היא להרבה יותר.  בעידן הרשתות החברתיות כשאנשים מזמינים פיצה מבית העסק בהודעות בפייסבוק, אי אפשר להזניח את המבנה החברתי של העסק, כל ערוץ חברתי יכול להכניס לאתר שלך הרבה מבקרים שיוכלו לאחר מכן להיות לקוחות של העסק שלך, ואם לא די בזה כאשר יש לך אתר שיש לו עמודים ברשתות חברתיות, גוגל מתייחס לזה ברצינות רבה ומעלה את הדירוג של האתר במנועי החיפוש.

 

תהליך קידום האתר בפועל:

אחרי שדיברנו על כל הצעדים הראשונים שצריך לקחת כדי לקדם אתר בגוגל,  אלו רק הצעדים המקדימים והראשוניים לעבודת הקידום העיקרית שכוללת הרבה תחומים, עדיף קודם כל להכין את היסודות טוב ורק לאחר מכן להכנס לעבודת הקידום העיקרית, בקצרה נעבור על כל אחד מהאלמנטים של קידום בסיסי של אתר בגוגל.

קישורים פנימיים: כדי לחזק את מבנה האתר ולשמר את הכוח שלו עליכם לבנות קישורים פנימיים בין התכנים של האתר שלכם וגם כדי להפנות את משתמשי האתר לתוכן המתקשר לתוכן שהם קוראים.

קישורים חיצוניים: קישורים מהסוג הזה אלו קישורים שנכנסים לאתר שלך מאתרים אחרים ומסמנים לגוגל לקדם את האתר בתוצאות חיפוש, ככל שהאתר המקשר אל האתר שלך יש יותר סמכות בעיני גוגל ויותר כוח כך הפוטנציאל לקידום האתר שלך גדל על ידי הקישור

טקסט עוגן: עוד אלגוריתם שגוגל מחשב בקידום האתר שלך הוא טקסט העוגן (anchor text ) , כל קישור שגוגל מוצא הוא מחשב את המילה ממנה יוצא הקישור ולפי זה מבין את הרלוונטיות של האתר, למשל אם אתר עוסק בניקוי גללים אז הטקסט עוגן יהיה משהו בסגנון "ניקוי גללים" או "ניקיון גללים בתל אביב"

סימנים חברתיים: בעיקרון דיברנו על זה בפסקה שלמה אבל חשוב להדגיש, יש הרבה מחלוקת בעולם השיווק אם סימנים חברתיים עוזרים לקידום האתר, אין ספק שזה עוזר מאיזשהי בחינה אם רק בכך שערוץ כזה יכול לספק זרם תנועה מאותו אתר חברתי.

מילות מפתח: עוד דרך לקדם אתר מתוך התוכן של האתר זה בעזרת תוכן שעבר איזשהו שיכתוב על מנת להתאים את עצמו למילת המפתח בה תרצו להתקדם בגוגל. למשל אם תרצו לקדם את האתר במילת המפתח "גמילה מסמים" כדאי להכניס את המילה הזאת כמה פעמים בתוכן ( אבל לא להגזים) כמה פעמים בדיוק? זה תלוי את מי שואלים, לאף אחד אין תשובה מדויקת חוץ מלגוגל מן הסתם.

 

לסיכום אלו רק הצעדים הבסיסים של התחום הנרחב שנקרא קידום אתרים, יש עוד הרבה צעדים מורכבים ויעילים שאפשר לעשות על מנת לקדם אתר בצורה אפקטיבית, אם תרצו לקדם אתר בעצמכם זוהי בחירתכם, אך קחו בחשבון שיכול להיות שהמתחרים שלכם שכרו חברה מקצועית  לקידום אתרים ויכול להיות שאתם נלחמים מולה על המקומות הראשונים בגוגל.

המאמר נכתב על ידי גול – קידום אתרים לעסקים

למידע נוסף – השאירו פרטים וניצור עמכם קשר בהקדם

השם שלך:

טלפון:

יישוב מגורים:

שם החברה:

משהו נוסף לומר לנו:

דילוג לתוכן