שיווק עסקים קטנים באינטרנט – איך לשווק עסק קטן?

Please wait...
ייעוץ
הצלחה או כישלון?
הלוואות לעסקים - לחצו על התמונה למידע נוסף

הלוואות לעסקים
הגדלת רווחי העסק

האם שיווק אינטרנטי מתאים גם לעסקים קטנים?

בואו, קודם כל, נעלים חשש, שמרבית העסקים הקטנים סובלים ממנו. נכון, יש לכם עסק קטן, נכון, תקציב הפרסום שלכם הוא לא מטורף, וכן, הקהל הכי איכותי הוא קהל שמגיע אליכם מפה לאוזן, כי זה אומר שלקוח מרוצה שלכם, הפך לשגריר נהדר והמליץ לחברים שלו עליכם, והוא למעשה "לוקח אחריות" על זה שהוא שלח את החבר.

וכמו שכולנו יודעים, אנחנו אוהבים שההמלצות שלנו פוגעות בול והאדם שהמלצנו לו, לא מתבאס עלינו. עד כאן הכל טוב ויפה. נקודת המוצא של עסקים רבים, היא "מה אני צריך שיווק אינטרנטי? לא בטוח בכלל שהקהל שלי שם וגם אם כן, כמו בעולם האמיתי, העסקים הגדולים שופכים הרבה יותר כסף וקוצרים את הפירות", נכון?

התשובה היא חד משמעית לא. באינטרנט יש מקום לכ-ו-ל-ם! מהעסק הקטן ביותר ועד למפלצות, כמו מרצדס או מקדונלדס. כל מה שצריך זה תוכן איכותי וצוות לשיווק אינטרנטי שיודע לבצע את העבודה. חושבים שהקהל שלכם לא באינטרנט? בואו נבחן רגע פילוחים דמוגרפיים. הקהל שלכם ברובו צעיר? נהדר, סביר להניח שיש להם חשבון באינסטגרם. חבר'ה קצת יותר מבוגרים עד גילאי 70? כנראה שיש להם חשבון פייסבוק.

הלקוחות שלכם מחפשים דברים בגוגל? מצוין, גם אתם יכולים להיות שם. יש ללקוחות שלכם מחשב או טלפון נייד וחיבור לאינטרנט? תסמכו עלינו, הם שם, הרבה יותר ממה שאתם יכולים לדמיין לעצמכם. בין אם אתם בעלי עסק רומנטיקנים מהדור הישן יותר, שמאמינים כי אין על תקשורת בין אישית, או שאתם בעלי עסקים קטנים וחדשים, תכירו בעובדה כי כולם באינטרנט.

ואם יש עולם בו יש לעסק קטן את האפשרות להתמודד עם קונצרן גדול, זה ללא ספק ברשת. שיווק אינטרנטי נכון, יכול לקחת את העסק שלכם ולהגדיל את מחזור ההכנסות שלו בהיקפים שלא דמיינתם. במקרים רבים, בפחות השקעה ממה שהייתם משלמים על פרסום מסורתי בערוצי שיווק אופליין.

 

יתרונות של שיווק באינטרנט לעסקים קטנים

קחו את כל הכסף שחשבתם להשקיע באלפי פלאיירים, שבמקרה הממש טוב בכלל יגיעו לתיבה של הקהל שלכם, ותשקיעו אותו בשיווק ברשת. למה? כי בוודאות, עם אותה הוצאה כספית שתכננתם לשים על פלאיירים, פרסומת ברדיו או שלט חוצות, תגיעו לקהל הרבה יותר רלוונטי אליכם.

באינטרנט יש למפרסמים את האפשרות לנתח תוצאות, לפלח קהלים ולהתאים את המסרים בדיוק עבור קהל היעד של העסק שלכם. כשאתם מפרסמים אופליין, אתם למעשה מפרסמים לכולם, נכון? כל תיבת דואר, או כל מי שקורא את המקומון העירוני רואה את המודעה שלכם. אבל מה לעשות שאתם בכלל עסק שמוכר מוצר לנשים בלבד ומלא גברים רואים את המודעה? איך זה עוזר לכם? איך זה מקדם אתכם? זה לא.

 

אפיקי שיווק מומלצים לעסקים קטנים באינטרנט

שיווק אינטרנטי מאפשר לבודד את הקהל שהוגדר מראש ולהציג בפניו את המודעה שלכם, ככה שרק נשים בלבד, שבאמת יש סיכוי שהמוצר שלכם רלוונטי עבורן, ייחשפו לפרסום שלכם. מעניין לא? אופציה נוספת שאתם נהנים ממנה, היא לבדוק את הפרסום שלכם בזמן אמת ולהגיב.

לא מדובר במודעה כתובה שהודפסה איפשהו וזהו, אי אפשר לשנות, אלא ניתן לשנות ולנתח את טיב המודעות באופן שוטף. כתבתם מודעה שלא תופסת את העין? אין שום בעיה לערוך אותה ולשנות אותה. הדברים האלה מתייחסים לאפיק שיווקי שנקרא קידום ממומן.

באינטרנט יש שלל פלטפורמות דרכן אנחנו יכולים להגיע לגולש הרלוונטי לנו ולהציג לו את המודעות שלנו. הגולש מחפש בגוגל דברים אשר קשורים לעסק שלנו? האתר שלנו יכול להופיע לו מול העיניים. הוא גולל בפיד של הפייסבוק בשביל הכיף שלו? המודעה יכולה להופיע לו מול העיניים. הקהל נכנס לאינסטגרם? גם שם אתם יכולים להופיע. יש אין ספור אפשרויות פרסום ממומן.

אפיק שיווק נוסף הוא קידום אתרים אורגני. הרי יש לכם עסק קטן, כנראה שהוא לא מותג-על שכולם מחפשים לפי השם, נכון? הנה ההזדמנות שלכם לתת פייט ולהיות מדורגים בצמרת התוצאות החיפוש של גוגל.

זה עובד ככה – לכם יש אתר שמציע שירותים מסוימים. הגולש מחפש את אותם שירותים ומקליד למעשה מילות מפתח הקשורות לעסק שלכם בגוגל, על מנת למצוא עסקים שמספקים את השירות הזה. אם האתר שלכם ממוקם בראש התוצאות ובעמוד הראשון של גוגל, הסיכוי כי הוא ייכנס לאתר שלכם, ייחשף לשם שלכם, ילמד להכיר אתכם ואת העסק שלכם, הוא גבוה מאוד.

אתם תיהנו מחשיפה רלוונטית, כי חיפשו בדיוק את המוצרים שאתם משווקים. קידום אתרים אורגני, הוא הכרחי לעסקים, במיוחד אם הם קטנים, כי הוא מאפשר לכם להיות מדורגים בתוצאות החיפוש של גוגל ובכך להיחשף לקהל שלא ידע על קיומכם.

זה שבניתם אתר לעסק שלכם אבל אין לו תנועה, הוא לא מופיע בעמוד הראשון ואף אחד לא ממש יודע שהוא קיים, שווה ערך לזה שפשוט לא הייתם בונים אותו מראש. לבנות אתר זה רק השלב הראשון. על מנת שהוא יחזיר את ההשקעה ויניב תוצאות, חובה לקדם אותו ואת העסק בכל פלטפורמה אפשרית.

עוד דרך מצויינת לשיווק אינטרנטי היא דרך הרשתות החברתיות. המוצר שלכם נראה טוב והוא ויזואלי? תפתחו לו עמוד אינסטגרם. רוצים לנהל שיח, להיות מסוגלים להגיב לשאלות על השירותים שלכם או על טענות נגדכם בזמן אמת? תפתחו עמוד עסקי בפייסבוק ותייצרו תוכן! עמוד עסקי שמנוהל כמו שצריך, צובר קהל מעריצים, משקיע בתוכן איכותי ועושה פעילות דיגיטלית ענפה, יהנה מתנועת גולשים ולקוחות פוטנציאלית שהוא בחיים לא היה יכול לקבל רק מהתנהלות של פה לאוזן.

 

שיווק עסק קטן באינטרנט באמצעות תוכן

שיווק אינטרנטי, אם כך, מכיל את כל האפיקים שצוינו ועוד יותר. זה לא מספיק להזמין שירותי קידום אתרים ממומן או אורגני, זה לא מספיק לפתוח עמוד פייסבוק ורק לפרסם מבצעים. שיווק אינטרנטי איכותי מכיל בתוכו גם בניית אסטרטגיית תוכן לטווח ארוך.

באינטרנט תוכן הוא הכל. אם התוכן שלכם לא יהיה מעניין, אם תנסו למכור בכל מילה שתכתבו, או שתנהלו את העמוד בצורה שלא תגביר חשיפות לתוכן שלכם, אתם תאבדו את הגולשים מהר מאוד. בעולם בו אנחנו חיים, הסבלנות של האנשים קצרה, מהסיבה הפשוטה שיש להם היצע תוכן בלתי נגמר.

כשנכנסים לגוגל או לפייסבוק, לגולשים יש אין ספור אופציות לצרוך תוכן חדש. אם התוכן שלכם לא יהיה מעניין ואיכותי, אתם תאבדו את הגולש. אם הוא ירגיש שאין ביניכם דיאלוג, אלא אך ורק מונולוג שלכם, בו אתם נותנים נאומי מכירות, הוא מהר מאוד יפתח כלפיכם אדישות ואנטי, ואת זה אתם לא רוצים.

בתקציבים שבהחלט לא משתווים למותגים גדולים, ניתן להגביר את המודעות לעסק שלכם על ידי שיווק אינטרנטי איכותי ונכון. לפתוח לכם אפיקים חדשים, אשר יאפשרו לכם להגיע לקהל מאוד רלוונטי, שבלי האינטרנט לא הייתם יכולים להגיע אליו ובעיקר יאפשר לעסק שלכם לצמוח.

כולם באינטרנט היום, גם המתחרים שלכם. אם אתם רוצים להגדיל את ההכנסות של העסק, שיווק ברשת היא הדרך הנכונה, היעילה והבטוחה להתקדם. אך חשוב לדעת, כי אתם מפקידים את העסק שלכם בידיים הנכונות ונותנים את מפתחות השיווק לאנשים שיודעים לעשות את העבודה.

רוצים לשמוע עוד על שירותי השיווק שלנו באינטרנט עבור עסקים קטנים? השאירו פרטיכם וניצור עמכם קשר בהקדם

השם שלך:

טלפון:

יישוב מגורים:

שם החברה:

משהו נוסף לומר לנו:

דילוג לתוכן