פתיחת עסק חדש בישראל – מדריך ב-4 שלבים

Please wait...

פתיחת עסק חדש – המדריך ליזם

 

הקמת עסק חדש – הקדמה:

במדריך זה ננסה לתת כיוון לאלו מכם שמתכננים לפתוח עסק חדש במדינת ישראל ולשים את האצבע על נקודות חשובות ודברים מהותיים שחשוב שכל יזם או אדם עצמאי שעומד להקים עסק חדש יכיר. המדריך רלוונטי באופן גורף לכלל הענפים במשק ולא מתייחס לתחום עסקי ספציפי. במדריך תלמדו במה כרוך תהליך פתיחת עסק חדש, על הפרוצדורות השונות שיש לבצע מול רשויות המדינה והכי חשוב – כיצד להקים עסק משגשג שיצליח להניב לבעליו מקסימום רווחים, ומינימום כאב ראש.

עסק חדש

השלב הראשון – שלב האיפיון

לפני שרצים לפתוח תיק עסק במס הכנסה או חשבון עסקי בבנק, כדאי ראשית להגדיר לעצמנו מספר דברים בסיסיים אודות העסק ולוודא שאנחנו רואים את התמונה הכוללת, או לפחות את רובה.

  • הבינו מהו התחום אליו משתייך העסק?
  • מיהו קהל היעד שאליו אתם מכוונים?
  • חישבו על שם העסק ואיך אתם הולכים לקרוא לו
  • אפיינו את המוצר, או השירות שאתם מתכננים למכור / לשווק
  • היכן הולך העסק לפעול? האם מהבית, או שיש צורך לחתום על חוזה שכירות במקום ייעודי?
  • מהו הציוד ומהם חומרי הגלם שידרשו עבור הקמת העסק וכמה זה צפוי לעלות לכם
  • חישבו האם יש לכם את ההון הראשוני הדרוש לפתיחת עסק? במידה ולא – האם תוכלו לגייס אותו?

 

השלב השני – הכנת תכנית עסקית

כנראה הצעד החשוב ביותר של כל יזם עצמאי ובעל עסק שמתכנן להקים עסק חדש. לאחר שמסתיים שלב האיפיון מגיע שלב הכנת התוכנית העסקית. בשלב זה נהוג לפנות ליועץ עסקי או למלווה עסקי שיש לו ידע מקצועי וניסיון בתחום. הגורם המקצועי יידע להכין מתווה ראשוני עבור העסק שיכלול תכנון כלכלי ופיננסי, כך שבעל העסק יידע מה עומד לפניו. נקודות חשובות שצריכות להיכלל בתכנית העסקית: עלויות והוצאות לבעל העסק (גיוס הון ראשוני, עלויות הקמה, רכישת הציוד הדרוש, הוצאות שיווק ופרסום בערוצי המדיה השונים, תזרים המזומנים הצפוי וגם התקבולים והרווחים הצפויים.

תכנית עסקית

 

השלב השלישי – הגדרת סוג העסק והיקפו ורישום ברשויות

מהו היקף הפעילות הצפוי של העסק? האם מדובר בעסק קטן, בינוני או גדול?

בישראל קיימים 3 סוגים של ישויות עסקיות:

עוסק פטור: עוסק שלא צריך לשלם מע"מ על עסקאות שהוא מבצע בתנאי שמחזור העסקאות השנתי שלו אינו עולה על סכום ספציפי שמוגדר בחוק ומשתנה מדי שנה בהתאם לאינפלציה במשק. למידע נוסף אודות עוסק פטור…

עוסק מורשה: אדם עצמאי שפתח תיק במשרדי המע"מ ומקבל מספר עוסק באמצעותו הוא רשאי להוציא חשבוניות מס ללקוחותיו. העוסק המורשה גובה מע"מ בשיעור 18% מלקוחותיו ולקזז מע"מ תשומות (מתשלומי ספקים).

חברה בע"מ: ישות עסקית ומשפטית עצמאית ונפרדת מהבעלים שלה שמטרתה המרכזית היא עשיית רווחים. הקמת חברה בע"מ כרוכה במספר אגרות ותשלומים מחייבים כמו למשל אגרת הקמת חברה ואגרה שנתית. כמו כן, תשלומים לעו"ד ורואה חשבון. בשל תשלומים אלו עלות התפעול של חברה בע"מ יקרה יותר מהעלות התפעולית של עוסק פטור ו/או עוסק מורשה. לפרטים נוספים…

רישום העסק במע"מ, במס הכנסה ובביטוח לאומי:

החוק במדינת ישראל מחייב כל בעל עסק חדש לרשום את העסק שלו במע"מ, בביטוח לאומי ובמס הכנסה מיד עם הקמתו. הרישום ופתיחת התיק בכל אחד מהם דורש מבעל העסק להביא עימו מסמכים מסוגים שונים.

למידע על פתיחת תיק עסקי במע"מ

למידע על פתיחת תיק עסקי במס הכנסה

למידע על פתיחת תיק עסקי בביטוח לאומי

ייעוץ שמוביל לתוצאות

פתיחת חשבון בנק לעסק

השלב הרביעי – פתיחת חשבון בנק עסקי

לאחר פתיחת התיק העסקי ברשויות השונות מגיע הזמן בו עלינו ללכת לבנק ולפתוח לעסק שלנו חשבון עסקי. מומלץ מאד לעשות את ההפרדה בין חשבון הבנק הפרטי שלנו לחשבון עסקי, על מנת להימנע מאי נעימויות בעתיד.

כדי לפתוח חשבון בנק עסקי יהיה עליכם להגיע לסניף הבנק שלכם ולהציג בפני המחלקה העסקית את המסמכים הבאים:

– העתק של תעודת רישום החברה ותקנון החברה שאושרו על ידי עו"ד או רואה חשבון מוסמך.

– מסמך אישור מעו"ד או רו"ח מוסמך לזכויות חתימה בחברה.

 

קבוצת ביזנסוייז מספקת שירותי ליווי וייעוץ בפתיחת עסק ליזמים ולבעלי עסקים. רוצים לשמוע עוד? השאירו פרטיכם וניצור עמכם קשר בהקדם

צרו קשר לקבלת פרטים נוספים, ללא התחייבות
שם:
טלפון:
יישוב מגורים:
שם החברה:

משהו נוסף לומר:

דילוג לתוכן