3 עצות חשובות עבור בעלי עסקים קטנים ובינוניים לשנת 2015

Please wait...
ייעוץ
הצלחה או כישלון?
הלוואות לעסקים - לחצו על התמונה למידע נוסף

הלוואות לעסקים
הגדלת רווחי העסק

 

לכבוד שנת 2015 – הנה 3 עצות חשובות שיכולות לתרום לכל בעל עסק

1. היכנסו לזירה האינטרנטית – אם עוד לא הכנסתם את העסק שלכם לזירה הדיגטלית, שנת 2015 היא בהחלט זמן טוב לעשות זאת. כל אחד מאיתנו מבין את הפוטנציאל העסקי העצום הקיים ברשת האינטרנט ואת החשיבות של ביצוע פעולות שיווק עבור העסק שלו באופן מקוון. למרות זאת, הנתונים בנושא זה בלתי נתפסים ויפתיעו אפילו אתכם. כיום, רק 26% מהעסקים הקטנים מאפשרים מכירה דרך האינטרנט. העסקים הקטנים בישראל מהווים 92% מכלל העסקים במשק, אך פחות משליש מהם מוכרים את מוצריהם ואת השירותים שלהם ברשת האינטרנט. עוד כמה נתונים רק בכדי לסבר את האוזן: האם ידעתם שרק ל-37% מכלל העסקים הקטנים בישראל יש אתר אינטרנט? משמעות הדבר היא שרוב בעלי העסקים הקטנים מסתמכים על שיווק בשיטות ישנות ואנכרוניסטיות וטרם לקחו את העסק שלהם צעד אחד קדימה אל המאה ה-21 בה המגמה השולטת היא יותר ויותר צרכנים שמחפשים מוצרים ושירותים בעולם הדיגיטלי מבלי לצאת מהבית. עוד אין לכם אתר אינטרנט ומערך שיווק אינטרנטי? זה הזמן להקים אחד ולהתחיל לשווק אותו – למידע נוסף לחצו כאן.
קידום עסקים באינטרנט

2. הגדירו מטרות ויעדים ברורים – כל עסק צריך תוכנית עבודה ברורה שכוללת התייחסות לפן הכלכלי של העסק, לפן השיווקי וכמובן גם לפן האסטרטגי. תוכנית שכזו מוכרת לכם כנראה בשם "תוכנית עסקית". מדובר במסמך מקיף, אך תמציתי שמרכז את כל המרכיבים לפיהם צריך בעל עסק לפעול, כאשר הוא עסוק בניהולו השוטף של העסק. אחד הדברים החשובים ביותר בתוכנית כזו היא הגדרת מטרות ויעדים. עסקים רציניים יכינו בדרך כלל תוכנית עסקית לשנים רבות קדימה, וכך יוכלו למדוד את ההתקדמות של העסק בסוף כל שנה, לעשות בקרה עצמית ולבחון האם עמדו ביעדיהם או לא. נהוג לבצע את משימת הכנת התוכנית העסקית עם גורם שכבר כתב תוכנית או שתיים במהלך חייו. כל יועץ עסקי מנוסה יוכל לבצע משימה זו בהצלחה.

3. מתגו את עצמכם – מה גורם ללקוחות להגיע אליכם בפעם הראשונה ואח"כ לשוב אליכם בפעם הבאה שיחפשו מוצר או שירות שאתם מספקים? האם זה הודות לקירבה הפיזית שלהם אל החנות/המשרד שלכם? האם זה בגלל השירות האדיב והטוב שאתם נותנים? או האם זה משום שהצלחתם לבנות לעצמכם שם ולמתג את עצמכם כמובילים בתחומכם? התשובה הנכונה היא "כל האפשרויות נכונות", אך שימו לב לנתון הבא: בכל עסק יש לקוחות שמגיעים מטעמי קירבה פיזית למקום העסק, אבל לא לכל עסק יש את אלה אשר מגיעים אליו לאחר כי שמעו שזהו המקום בו יקבלו את המוצר/השירות הטוב ביותר. איך הם שמעו זאת? מיתוג מיתוג מיתוג. מתגו את העסק שלכם נכון והשאר יקרה לבד. תזניחו את מיתוג העסק שלכם והרוב המכריע של הלקוחות שלכם יהיו לקוחות שגרים בקרבת מקום. אז איך ממתגים עסק וגורמים לכולם לשמוע אודותיו? יוצרים קשר עם גורם שמתמחה בכך.

דילוג לתוכן