ניוד כספי חסכונות פנסיוניים

Please wait...
ייעוץ
הצלחה או כישלון?
הלוואות לעסקים - לחצו על התמונה למידע נוסף

הלוואות לעסקים
הגדלת רווחי העסק

כספי הפנסיה מהווים נכס חשוב ביותר בחיי כל אדם ולכן היכולת לשלוט על המשאב הזה באופן חופשי היא חיונית עבור כל אדם עובד שמתכנן את הפרישה שלו באופן מודע ואחראי. החל משנת 2008 נכנס לתוקף חוק המאפשר ניוד כספי חסכונות פנסיוניים – שינוי אשר פתח אפשרויות חדשות רבות בפני העובדים, העניק להם יותר כוח ואפשרויות בחירה כנגד חברות הביטוחים השונות, לשפר את התחרות בין החברות השונות ולהקל על הליכי הניוד למניעת בירוקרטיה כבדה. לפניכם המידע המלא על ביטוח פנסיוני על שלל סוגיו וכיצד ניתן לנצל אותו בדרכים שונות בתקופת הפרישה, או במידת הצורך, גם לפניה.

 

הסיבות לבצע ניוד חסכונות פנסיוניים

ראשית, חשוב לציין שכספי פנסיה יכולים להיות מושקעים במסגרות שונות ואף מגוונות, לכן, פעמים רבות הניוד נעשה במטרה להפיק אחוז גבוה יותר מההשקעה, לחסוך בדמי ניהול וכו'. כך לדוגמא, ביטוח פנסיוני יכול להיות מושקע בקופות גמל, על מנת לקבל תנאים טובים יותר. יחד עם זאת, על מנת לבצע את הפעולות בצורה הנבונה ביותר ועל בסיס מה שמשתלם ולא רק בעקבות "תחושת בטן" לא מבוססת, חשוב מאוד למצוא סוכן פנסיוני מומלץ שיסייע לכם לבצע את המעברים המשתלמים ביותר –  על אחת כמה וכמה כשהחוק החדש מאפשר לעשות זאת מבלי לאבד נקודות זכות, ללא תשלומי מס ובאופן כללי, באופן חלק ביותר.

 

כיצד ניוד כספי פנסיה משפיע על עובדים שונים?

השנה נכנס לתוקף חוק פנסיה לעצמאים המחייב גם עוסקים חופשיים לפתוח לעצמם את הביטוחים הפנסיוניים. זאת בשילוב האפשרות לבצע ניוד חסכונות פנסיוניים יוצרת תנאים מיטביים למעוניינים להבטיח את הפרנסה שלהם בשלבים שונים של החיים. ביטוח פנסיוני יכול להיות ממומש במגוון דרכים ובמוצרי פנסיה שונים, כאשר לכל אחת שימושים שונים המתאימים לאנשים בעלי ראייה חופשית על העולם. כך שהעברה של כספי פנסיה לחסכונות הוניים מאפשרת לחסוך בדמי ניהול וליהנות מאחוזים גבוהים יותר. חוק פנסיה חובה יצר מצב שבו גם לעובד הזוטר ביותר יש חסכונות וחוק ניוד הכספים מאפשר לכל אחד למנף את החיסכון שעומד לרשותו בצורה מיטבית.

 

מדוע כדאי לעשות השוואת קופות גמל?

החוק החדש לניוד חסכונות פנסיוניים מאפשר להעביר את החסכונות לקופות הון וליהנות מיתרונות, גמישות ויכולת לשחרר כספים בתנאים מיטביים – זאת, בהתאם לדרישות ולצרכים הרלוונטיים של כל אדם. חוק פנסיה חובה מאפשר לערוך השוואת קופות גמל על מנת ליהנות מהתנאים הטובים ביותר ולא לבחור על פי מה שכופה המעסיק או גורמי צד ג' נוספים. ביטוח פנסיוני יכול לספק גם סוגי הגנה נוספים, כגון אובדן כושר עבודה (למרות שלא כל המוצרים הפנסיוניים מתאימים לכך), או תנאים המתאימים, למשל, במסגרת חוק פנסיה לעצמאים. החופש, התחרות והיכולת לבחור באופן עצמאי כיצד לנהל ולהשקיע את חסכונות הפנסיה, מהווים עדות להתפתחות כלכלית ענפה ובאמצעות מודעות הציבור יהיה ניתן להפיק מכך את מלוא התועלת.

דילוג לתוכן